Gå till huvudinnehållet

Hej boende!

Du vet väl att du kan kontakta oss via kundportalen SBC Hemma? Du loggar enkelt in med BankID. 

I SBC Hemma hittar du också dina avier och information om din bostad. 

Vanliga frågor och svar

För att beställa ett utdrag ur lägenhetsregistret, skapa ett ärende i kundportalen SBC Hemma eller ring vår kundtjänst på telefonnummer 077-172 27 22.

Kontrolluppgiften (KU55) skapas året efter din bostadsförsäljning och skickas per post till din folkbokföringsadress.

En administrationsavgift för överlåtelse och pantförskrivning som tas ut i enlighet med din förenings stadgar.

Ansökan om autogiro och e-faktura gör du enklast via din internetbank. Så ansluter du till autogiro eller e-faktura.

Dina avier finns alltid tillgängliga i kundportalen SBC Hemma. Du loggar enkelt in med BankID. Om du inte har BankID får du tillgång till dina avier via hemma.sbc.se/avisering. Inloggningsuppgifter hittar du på dina tidigare avier.

Kontakta kundtjänst

Fler uppgifter behövs

Lägenhetsnummer samt fullständigt namn och personnummer på samtliga lägenhetsinnehavare behövs för att göra utdrag ur lägenhetsförteckningen.

Godkända filtyper: jpg, jpeg, png, pdf, docx, xlsx.
Godkända filtyper: jpg, jpeg, png, pdf, docx, xlsx.
Godkända filtyper: jpg, jpeg, png, pdf, docx, xlsx.
Hantering av personuppgifter

Kundportalen SBC Hemma

– ditt digitala verktyg

I SBC Hemma hittar du bland annat dina avier och information om din lägenhet.