Gå till huvudinnehållet

Hej boende!

Du vet väl att du kan kontakta oss via kundportalen SBC Hemma? Du loggar enkelt in med BankID. 

I SBC Hemma hittar du också dina avier och information om din bostad. Vanliga frågor och svar hittar du här.

Vanliga frågor och svar

För att beställa ett utdrag ur lägenhetsregistret, skapa ett ärende i kundportalen SBC Hemma eller ring vår kundtjänst på telefonnummer 077-172 27 22.

Kontrolluppgiften (KU55) skapas året efter din bostadsförsäljning och skickas per post till din folkbokföringsadress.

En administrationsavgift för överlåtelse och pantförskrivning som tas ut i enlighet med din förenings stadgar.

Ansökan om autogiro och e-faktura gör du enklast via din internetbank. Så ansluter du till autogiro eller e-faktura.

Dina avier finns alltid tillgängliga i kundportalen SBC Hemma. Du loggar enkelt in med BankID. Om du inte har BankID får du tillgång till dina avier via hemma.sbc.se/avisering. Inloggningsuppgifter hittar du på dina tidigare avier.

Kontakta kundtjänst

Fler uppgifter behövs

Lägenhetsnummer samt fullständigt namn och personnummer på samtliga lägenhetsinnehavare behövs för att göra utdrag ur lägenhetsförteckningen.

Godkända filtyper: jpg, jpeg, png, pdf, docx, xlsx.
Godkända filtyper: jpg, jpeg, png, pdf, docx, xlsx.
Godkända filtyper: jpg, jpeg, png, pdf, docx, xlsx.
Hantering av personuppgifter

Kundportalen SBC Hemma

– ditt digitala verktyg

I SBC Hemma hittar du bland annat dina avier och information om din lägenhet.