Gå till huvudinnehållet

Felanmälan

Gör en felanmälan genom att fylla i formuläret här på sidan eller direkt i kundportalen SBC Hemma eller så kan du ringa vår kundtjänst på telefonnummer 0771-722 722. Är felet akut? Ring vår kundtjänst vardagar 07-16, övriga tider ringer du till jouren (se portanslag för kontaktuppgifter).

Gör en felanmälan

Sök efter namnet på din bostadsrättsförening (utan "brf" innan). Finns inte föreningen med i listan, saknas avtal om felanmälan hos oss.

Skriv det namn som är uppsatt idag under Nuvarande namn, och alla de namn du vill ha uppsatta under Nytt namn. Var noggrann med att stava rätt.

Skriv det namn som är uppsatt idag under Nuvarande namn, och alla de namn du vill ha uppsatta under Nytt namn. Var noggrann med att stava rätt.

Om bostaden endast har en toalett så notera gärna detta.

Beskriv vilket avlopp (ex kök, handfat, golvbrunn)

Ange vilken blandare, i vilket rum.

Beskriv vart läckaget finns.

Har du testat att rensa vattenlåset? Beskriv vilket avlopp (t ex kök, handfat, golvbrunn).

Notera att en vattenavstängning måste bokas minst 3 arbetsdagar innan önskad avstängning.

Vänligen kontrollera säkringar och proppskåp.

Vänligen kontrollera säkringar och proppskåp.

Ange vilket uttag/strömbrytare det gäller.

Beskriv vilka lampor det gäller.

Ange vilket märke och modell det gäller.

Beskriv vilken belysning det gäller.

Beskriv vilken dörr det gäller, ex entrédörr eller källardörr.

Du kan kontakta hissbolaget direkt för snabbare hantering. Annars beskriv problemet med hissen (dörrar öppnas inte, står still på vilket plan etc).

Ange förrådsnummer vid anmälan av förråd.

Om föreningen har avtal med en skadedjursbekämpare så kan ni i första hand vända er dit.

Om du har en termometer, mät gärna din inomhustemperatur och ange det i ärendet. Tänk på att mäta minst 1 m in i rummet och 1 m upp från golv.

Beskriv om det är el- eller vattenburen värme. Visar termostaten något? Är den igång, lyser någon lampa etc.

Namnändringar som inte beror på att du är nyinflyttad kommer att debiteras dig som boende.

Beskriv vilken nyckel som önskas beställas och antal. Ange de numren som står på nyckeln.

Beskriv vilken nyckel som ni saknar.

Ange vilket stolpnummer det gäller.

Vid anmälan på en egen port ange garagenummer.

Ange vilket märke det är på maskinen, och om det finns flera maskiner beskriv vilken i rummet det gäller.

Ange mellan vilka datum ni önskar boka.

Beskriv vart vattenskadan finns.

Du som bor i en nyproducerad fastighet anmäler garantifel här. SBC gör därefter en bedömning om det är ett garantifel eller inte.

Det går endast att felanmäla ett fel åt gången. Efter att ha skickat in denna felanmälan, kan du göra en till.

Godkända filtyper: jpg, jpeg, png, pdf, docx, xlsx.
Godkända filtyper: jpg, jpeg, png, pdf, docx, xlsx.
Godkända filtyper: jpg, jpeg, png, pdf, docx, xlsx.
Hantering av personuppgifter

SBC kommer att spara de personuppgifter du lämnar under den tid ditt ärende pågår för att kunna ge dig den bästa service. Anlitar vi en entreprenör för att utföra uppdraget kommer uppgifterna att lämnas ut till denne. Uppgifterna i ärendet kommer även att lämnas till vår kund, bostadsrättsföreningens styrelse alternativt fastighetsägaren.

Läs mer i vår integritetspolicy