Kundforum – Fråga oss!

Här gör du en felanmälan om du är förvaltad av SBC

Använd formuläret nedan för att göra en felanmälan i din bostad eller fastighet. För akuta fel kontakta SBCs kundtjänst vardagar 07-16 eller jouren övrig tid (se portanslag för kontaktuppgifter) Endast de föreningar som har tecknat ett avtal med oss kan göra en anmälan via formuläret.

SBC kommer att spara de personuppgifter du lämnar under den tid ditt ärende pågår för att kunna ge dig den bästa service. Anlitar vi en entreprenör för att utföra uppdraget kommer uppgifterna att lämnas ut till denne. Uppgifterna i ärendet kommer även att lämnas till vår kund, bostadsrättsföreningens styrelse alternativt fastighetsägaren. Läs mer om SBCs hantering av personuppgifter i vår integritetspolicy.

Obs! Tänk på att endast lämna personuppgifter i de fält som är avsedda för detta.


Felanmälan för föreningar

Gör så här:

1. Börja med att fylla i bostadsrättsföreningens namn. Finns inte föreningen med i listan, saknas avtal om felanmälan hos oss.

2. Välj din förening och fyll i uppgifterna som efterfrågas. Kontrollera att du har angett korrekt e-postadress och telefonnummer så att vi enkelt kan kontakta dig.

3. Beskriv ditt ärende i rutan ’’Fritext’’ (max 400 ord). Notera att det endast går att rapportera ett ärende åt gången.

4. Du kommer få en bekräftelse skickad till den e-postadress du angett. Använd ärendenumret som du får för att följa din felanmälan.

Det går endast att felanmäla ett fel åt gången. När ni klickat på "Skicka felanmälan", så kommer det upp en sida där ni kan klicka på "Skapa ny felamälan".


Försiktighetsåtgärder i och med corona

För att begränsa smittspridningen av coronaviruset vidtar vi på SBC vissa försiktighetsåtgärder. Vi prioriterar akuta och nödvändiga åtgärder i lägenheterna och tar ansvar för att våra medarbetare är friska och symptomfria när de är ute och jobbar, men vi ber dig som boende att också visa extra hänsyn.

Om du är sjuk, har symtom eller om någon i ditt hushåll eller närhet har corona ska du vänta med att felanmäla ärenden som rör din lägenhet tills du eller dina nära är friska igen, om ditt ärende inte är akut eller brådskande.

Som utgångspunkt besöker vi inte din lägenhet om du är sjuk, men om det skulle vara akut vidtar vi de åtgärder som krävs. Därför är det väldigt viktigt att du meddelar oss om du är sjuk, har symtom eller om någon i ditt hushåll eller närhet har corona så att vi kan vidta lämpliga skyddsåtgärder.

Ta gärna kontakt med oss om du har frågor och funderingar – vi gör vad vi kan för att hjälpa till och för att saker ska fungera som vanligt. Du når oss på 0771-722 722 och kundtjanst@sbc.se.