Gå till huvudinnehållet

Autogiro, e-faktura och Kivra

Slipp brev och pappersavier. Anslut dig till autogiro, e-faktura eller Kivra för din avgift eller hyra till din bostadsrättsförening.

Autogiro och e-faktura 

Ansökan om autogiro eller e-avi/e-faktura gör du enklast via din internetbank. Vid ansökan om e-avi/e-faktura söker du på SBC som betalningsmottagare. Vid ansökan om autogiro söker du på din bostadsrättsförenings namn.

Ändringen börjar gälla nästa gång du aviseras om en avgift eller hyra. 

Om du vill ansöka om autogiro genom att fylla i en pappersblankett, kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.

Kivra

Om du har Kivra, en digital brevlåda, får du automatiskt din avi dit.

Frågor och svar om Kivra

Nej, Kivra är en gratistjänst och innebär ingen extra kostnad.

Till att börja med skickas endast avier via Kivra. Inte påminnelser eller kravbrev. I framtiden kommer även fakturor att skickas via Kivra.

Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig till Kivra, detta gör du i Kivra. Försändelserna är dynamiska och kundregistret läses av på daglig basis. Du kan avanmäla dig för försändelser från SBC och behålla övriga avsändare i Kivra under meny/inställningar inne i tjänsten.

Nej, du måste själv anmäla dig via Kivras app eller hemsida (www.kivra.com) alternativt kontakta Kivras support tel 0770-45 70 0 och support@kivra.com.

Du som mottagare notifieras alltid via mail (och notifiering i app om du har det) varje gång en ny avi kommit till din Kivra. Kivra påminner också om oläst post och fakturor i slutet av månaden.

Ja. Eftersom du loggar in säkert med Mobilt BankID, kan du koppla ett kontonummer för dina betalningar och därmed använda Kivras betalningsfunktion.

Du kan se det direkt i din Kivra.

Så länge du själv önskar. Kivra gör inga rensningar bland kundernas dokument, så de ligger kvar där till dess att du själv tar bort det.

Kivra fungerar bra för personer med skyddad identitet. Dock behöver försändelsen skickas in med rätt “adress” d v s ett riktigt personnummer för att nå fram i till personen i Kivra.

Kivras support har öppet 9-17 och du når dem på tel 077-045 70 00 och support@kivra.com om du har frågor om tjänsten. Kivras support tar gärna hand frågor relaterade till tjänsten.

Nej, inga pappersavier skickas ut om du är ansluten till Kivra.

Kundportalen SBC Hemma

– ditt digitala verktyg

I SBC Hemma hittar du bland annat dina avier och information om din lägenhet.