Fråga oss
Start / Kontakt

Kontakta SBC

Välkommen! Som boende eller styrelsemedlem i en förening förvaltad av oss på SBC, kontaktar du oss bäst genom att skapa ett ärende i kundportalen SBC Hemma. Du loggar enkelt in med BankID.

Logga in i SBC Hemma

Vanliga frågor och svar

I vårt kundforum hittar du svaren på vanliga frågor. Om du har frågor om SBC Hemma, den nya kundportalen, hittar du vanliga frågor och svar här

Ny kundportal från årsskiftet – för dig som bor i en brf förvaltad av oss på SBC. Läs mer om nya kundportalen SBC Hemma

Kontakta kundtjänst

Som boende eller styrelsemedlem kontaktar du oss bäst genom att skapa ett ärende i kundportalen SBC Hemma. Där hittar du också dina avier, information om din bostad och mycket mer. Logga enkelt in med BankID.

Logga in i SBC Hemma

Om du kontaktar oss som bank, mäklare eller i något annat ärende, fyll i formuläret längre ner på sidan. 


Kontakta kundtjänst
Vad behöver du hjälp med i dag?

Autogiro, e-faktura och Kivra

Ansök om e-faktura, autogiro eller få avin till Kivra
Ansökan om e-faktura och autogiro gör du enklast via din internetbank. Använder du Kivra kan du få din avi dit. Läs mer om e-faktura, autogiro och Kivra >>

 

När kommer kontrolluppgiften (KU55)?

Kontrolluppgiften sammanställs och skapas under januari året efter du har sålt din bostad. Vi postar den till säljaren på den folkbokförda adressen. Har du Kivra får du den dit.

 

Fullständigt namn och personnummer på samtliga lägenhetsinnehavare behövs för att göra utdrag ur lägenhetsförteckningen.

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.

 

Kontakta kundtjänst via telefon

Vill du hellre ta kontakt med vår kundtjänst över telefon ringer du
0771-722 722. Vi har öppet vardagar 07.00-21.00.