Att ansvara för ekonomin i en styrelse handlar inte bara om siffror. Det handlar om att skapa trygghet i boendet, att värna om styrelsens tid och att ni i bostadsrättsföreningen ska känna er rustade för framtiden. Med ekonomisk förvaltning från SBC blir det lätt att hantera det dagliga styrelsearbetet och samtidigt balansera ett aktivt liv.
Begär offert på ekonomisk förvaltning
Enkel och uppdaterad uppföljning av föreningens ekonomi
Ekonomiska rapporter, skapas i kundportalen SBC Hemma
Löpande bokföring
Årsbokslut, årsbudget, föreningens inkomstdeklaration och en enkel mall för er förvaltningsberättelse
Attestering av fakturor i kundportalen och långtidsarkivering
Betalning av fakturor, skatter och löner
Uppföljning av kommande och genomförda betalningar i SBC Hemma
Lägenhetsförteckning (ett lagkrav)
Avisering och möjlighet att se avierna i SBC Hemma
Hantering av betalningspåminnelser för avier
Överlåtelser och panter
Kontrolluppgifter
Ränta på ert kapital - automatisk tillgång till smidigt räntekonto
Bygg på ditt baspaket med den extra kompetens din förening behöver. Med våra flexibla tjänster gör vi det enkelt för dig att skräddarsy det paket och nivå ni i föreningen behöver.
Rådgivning via kunniga ekonomer
Utbildning av styrelsen
Certifiering i styrelsearbete för styrelseledamöter
Genomgång av ekonomi hos kund
Ordförande på föreningsstämmor
Upphandling av nya lån och låneförhandling
Komponentavskrivningsplaner
Kontraktsskrivning och köhantering för parkering
Upphandling och analys av fastighetsförsäkring
Kreditupplysning för godkännande av medlemskap
Personligt
Du har alltid en personlig kundansvarig som ansvarar för din förening - en kunnig rådgivare som proaktivt tar hand om alla sorters frågeställningar.
Enkelt
Med kundportalen kan du enkelt och lättöverskådligt följa upp vad som händer i er förening, skapa rapporter och attestera fakturor alla timmar på dygnet.
Tryggt
Vi på SBC har bred expertis under vårt tak; kunniga ekonomer, jurister, projektledare och utvalda samarbetspartners. Oavsett storlek på din förening och om du har små eller stora projekt på gång har du alltid nära till hands till den erfarenhet och de experter du behöver.
Kundportalen är SBCs och ditt digitala verktyg för det dagliga styrelsearbetet. Här hittar du all information du behöver om din förening. Du kan se inkomna fakturor, förfallna avier, bankmedel, resultaträkning, balansräkning och allt annat som rör föreningens ekonomi, och det uppdateras dagligen. Det är också här som ni i styrelsen tillsammans med SBCs kunniga ekonomer arbetar med er budget och årsredovisning. I portalen jobbar alla med samma dokument och det är lätt att hela tiden vara uppdaterad. Läs mer om kundportalen