Fråga oss
Start / Våra tjänster / Ekonomisk förvaltning

Anlita ett proffs, vi är experter på ekonomisk förvaltning

Att ansvara för ekonomin i en styrelse handlar inte bara om siffror. Det handlar om att skapa trygghet i boendet, att värna om styrelsens tid och att ni i bostadsrättsföreningen ska känna er rustade för framtiden. Med ekonomisk förvaltning från SBC blir det lätt att hantera det dagliga styrelsearbetet och samtidigt balansera ett aktivt liv.

Ekonomisk förvaltning – ditt baspaket

  • Enkel och uppdaterad uppföljning av föreningens ekonomi 
  • Ekonomiska rapporter, skapas i kundportalen Vår Brf
  • Löpande bokföring
  • Årsbokslut, årsbudget, föreningens inkomstdeklaration och en enkel mall för er förvaltningsberättelse
  • Attestering av fakturor på webben eller i SBC appen och långtidsarkivering
  • Betalning av fakturor, skatter och löner
  • Uppföljning av kommande och genomförda betalningar i Vår Brf
  • Lägenhetsförteckning (ett lagkrav)
  • Avisering och möjlighet att se avierna i Vår Brf
  • Hantering av betalningspåminnelser för avier
  • Överlåtelser och panter
  • Kontrolluppgifter
  • Ränta på ert kapital - automatisk tillgång till smidigt räntekonto

Tilläggstjänster Ekonomisk förvaltning

Bygg på ditt baspaket med den extra kompetens din förening behöver. Med våra flexibla tjänster gör vi det enkelt för dig att skräddarsy det paket och nivå ni i föreningen behöver.

Personligt

Du har alltid en personlig kundansvarig som ansvarar för din förening - en kunnig rådgivare som proaktivt tar hand om alla sorters frågeställningar.

Enkelt

Med kundportalen Vår Brf kan du via app eller webb enkelt och lättöverskådligt följa upp vad som händer i er förening, skapa rapporter och attestera fakturor alla timmar på dygnet.

Tryggt

Vi på SBC har bred expertis under vårt tak; kunniga ekonomer, jurister, projektledare och utvalda samarbetspartners. Oavsett storlek på din förening och om du har små eller stora projekt på gång har du alltid nära till hands till den erfarenhet och de experter du behöver.

Kundportalen Vår Brf – öppet dygnet runt, alltid uppdaterad

Vår Brf – som en app i fickan eller på webben, är SBCs och ditt digitala verktyg för det dagliga styrelsearbetet. I Vår Brf hittar du all information du behöver om din förening. Du kan se inkomna fakturor, förfallna avier, bankmedel, resultaträkning, balansräkning och allt annat som rör föreningens ekonomi, och det uppdateras dagligen. Det är också här som ni i styrelsen tillsammans med SBCs kunniga ekonomer arbetar med er budget och årsredovisning. I portalen jobbar alla med samma dokument och det är lätt att hela tiden vara uppdaterad. Läs mer om kundportalen Vår Brf