Kundforum – Fråga oss!

Här gör du en felanmälan om du är förvaltad av SBC

Använd formuläret nedan för att göra en felanmälan i din bostad eller fastighet. För akuta fel kontakta SBCs kundtjänst vardagar 07-16 eller jouren övrig tid (se portanslag för kontaktuppgifter) Endast de föreningar som har tecknat ett avtal med oss kan göra en anmälan via formuläret.

SBC kommer att spara de personuppgifter du lämnar under den tid ditt ärende pågår för att kunna ge dig den bästa service. Anlitar vi en entreprenör för att utföra uppdraget kommer uppgifterna att lämnas ut till denne. Uppgifterna i ärendet kommer även att lämnas till vår kund, bostadsrättsföreningens styrelse alternativt fastighetsägaren. Läs mer om SBCs hantering av personuppgifter i vår integritetspolicy.

Obs! Tänk på att endast lämna personuppgifter i de fält som är avsedda för detta.


Felanmälan för föreningar

Gör så här:

1. Börja med att fylla i bostadsrättsföreningens namn. Finns inte föreningen med i listan, saknas avtal om felanmälan hos oss.

2. Välj din förening och fyll i uppgifterna som efterfrågas. Kontrollera att du har angett korrekt e-postadress och telefonnummer så att vi enkelt kan kontakta dig.

3. Beskriv ditt ärende i rutan ’’Fritext’’ (max 400 ord). Notera att det endast går att rapportera ett ärende åt gången.

4. Du kommer få en bekräftelse skickad till den e-postadress du angett. Använd ärendenumret som du får för att följa din felanmälan.

Det går endast att felanmäla ett fel åt gången. När ni klickat på "Skicka felanmälan", så kommer det upp en sida där ni kan klicka på "Skapa ny felamälan".