Kundforum – Fråga oss!

Här gör du en felanmälan om du är förvaltad av SBC

Använd formuläret nedan för att anmäla, ej akuta fel i din bostad eller i fastigheten. För akuta fel kontakta SBCs kundtjänst vardagar 07-21 eller jouren övrig tid (se portanslag för kontaktuppgifter). Bara de föreningar som är anslutna till vår felanmälan tjänst kan göra felanmälan här.

SBC kommer att spara de personuppgifter du lämnar under den tid ditt ärende pågår för att kunna ge dig den bästa service. Anlitar vi en entreprenör för att utföra uppdraget kommer uppgifterna att lämnas ut till denne. Uppgifterna i ärendet kommer även att lämnas till vår kund, bostadsrättsföreningens styrelse alternativt fastighetsägaren. Du har alltid rätt att få ett utdrag över vilka personuppgifter vi har om dig och få uppgifterna rättade vid behov eller borttagna. Då skickar du ett e-postmeddelande till dataskyddsombud@sbc.se. Läs mer om SBC:s hantering av personuppgifter i vår integritetspolicy på sbc.se.
Fritextruta i felanmälanformuläret:
Tänk på inte lämna känsliga uppgifter i textrutan. Personuppgifter lämnas endast i de fält som är avsedda för detta. 

Här kan du läsa om vår integritetspolicy.


Felanmälan för föreningar med felanmälan hos SBC

Gör så här: 1. Börja med att fylla i bostadsrättsförenings namn. Finns inte din förening med på listan, saknas avtal om felanmälan hos oss. 2. Välj din förening och fyll i uppgifterna. 3. Du kommer att få en bekräftelse på din felanmälan skickad till den e-postadress du anger. Använd ärendenummer som du får för att följa din felanmälan.

(OBS! Vid arbeten i bostadsrättslägenhet debiteras normalt den boende för åtgärden.)