Därför SBC

SBC är en stabil, etablerad och uppskattad aktör med ett starkt varumärke inom bostadsrättsområdet som har haft fokus på bostadsrätten sedan 1921. SBC är med andra ord specialister på bostadsrätt.

Lösningar för alla

SBC erbjuder helhetslösningar inom ekonomi, teknik och juridik. De olika paketen inom ekonomisk och teknisk förvaltning ger en unik möjlighet för dig som kund att välja mellan ”ganska mycket eget arbete” till ”inget eget arbete alls”. Vi har dessutom Sveriges mesta och främsta bostadsrättsjurister. Ingen annan har lika många jurister och kan lika mycket om bostadsrättsjuridik som SBC.

Personligt och lättillgängligt

Varje kund får ett eget team som arbetar för föreningen. Ett bollplank som tillsammans med din förening kan underlätta ert styrelsearbete och hjälpa till med den ekonomiska planeringen inför framtiden.

Föreningen får tillgång till en unik kundportal - Vår Brf - som är skiktad i olika nivåer där styrelsen ser all info medan de boende ser det som berör dem själva. Vår Brf innehåller allt styrelsen behöver veta on-line. Rapporter, nyckeltal, inkomna räkningar, förfallna avier etc finns tillgängligt dygnet runt och från vilken dator som helst.

En nyhet är att du nu också kan följa förvaltarens arbete med er fastighet direkt på webben genom den nya tjänsten Ärendelogg Teknik.

Nöjda kunder

Under de senaste fem åren har vi gått från klarhet till klarhet vad gäller leverans, service och kundvård. För varje av dessa fem år har vi ökat vår NKI, nöjd kundindex, vilket vi är mycket stolta över.

Nedan vill vi dela med oss av klipp ur kommunikation vi har haft med våra kunder. Det handlar om alltifrån specifika ärenden till hur man i allmänhet har uppfattat oss. Om ni vill ha referenspersoner att prata med går det naturligtvis bra. Kontakta ditt närmaste SBC kontor så hjälper de er med det.

"Hej Jonas! Tackar vänligast för din hjälp! Och alla dina kollegor i kundtjänsten! Ska jag vara uppriktig så har jag aldrig någonsin varit med om en sån serviceinriktad organisation!Alla har verkligen gjort allt för att kunna besvara mina frågor och hjälpa till och dessutom på ett mkt trevligt sätt, det tycker jag du ska framföra till de andra! Jag hör av mig om jag stöter på problem! Ha en fin dag! Med vänlig hälsning /Anne"

"Jag ville bara berätta att Jack som svarade i er växel idag är en av de mest proffsiga och vänliga jag har stött på. Jag har själv arbetat inom kundservice & telefonförsäljning sedan 1999 så jag pratat med några stycken....  Förutom att han har en behaglig och glad telefonröst så ger han ett mycket informativt svar och får mig att känna mig välkommen åter och jag ler när jag lägger på luren.  Fantastiskt. Med önskan om en glad sommar, Maria "

"Hej. Va härligt och få bort den stenen. Vi handlade rätt med att ta in SBC från början.
Allt blev rätt hanterat mot hyresgästen och vi slapp att lägga tid på nått vi inte ska hålla på med! Med vänlig hälsning"

”Föreningen har fr.o.m. 1 januari 2012 bytt ekonomisk förvaltare från en mindre förvaltare till SBC. I samband med detta tillhandahåller SBC ett webbverkyg som avsevärt underlättar och förbättrar föreningens ekonomiska planering och kontroll.”

"Tänkte bara ta tillfället i akt och meddela att vi i föreningen är superduper nöjda med vår redovisningsekonom Therese insatser. Då det är undertecknad som har hand om ekonomin och jag har en tendens att slöa till (glömma bort) vissa saker så är det extra viktigt att den jag jobbar emot är på tårna och kan komma med snabba och förklarande besked. Speciellt nu i dessa ”stämmotider” så fick jag fantastisk bra hjälp av Therese så när jag till slut hade den ekonomiska dragningen så var det inte en jäkel som kunde sätta dit mig med kluriga frågor. Det var bara det jag ville meddela !! Ha en bra dag !"

"Pratade förresten med SBCs kundtjänst av privata skäl idag för första gången. Och vilket vänligt och proffsigt bemötande jag fick! Hon var supertrevlig och löste allt jättesnabbt och hur enkelt som helst. Vet att du redan vet, men er kundtjänst är grym! :) "

"Hej, Vill bara berätta för dig att vi igår hade ett styrelsemöte med fokus på kommande aktiviteter inom vår förening. Med på resan hade vi vår nya underhållsplan och jobbade med den på ett sådant sätt som ni rekommenderade. Den är ett mycket bra stöd i vårt arbete så jag/vi säger tack."

 

Relaterad information

SBC - Specialist på Bostadsrätt